Στην Κινητοποίηση 10 Μαρτίου συμμετέχει και ο σύλλογος "ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ"

 


Κλείσαμε ήδη αυτές τις ημέρες ένα χρόνο πανδημίας. Ένας χρόνος που αφήνει πίσω του χιλιάδες νεκρούς, διογκούμενη οικονομική κρίση, εκατομμύρια εργαζόμενους-ες/νέους-ες στην ανεργία, τη φτώχεια, την ανασφάλεια, τη διακοπή του σχεδιασμού της ζωής τους.

Στο έναν χρόνο αυτό η Κυβέρνηση κωφεύοντας στα αιτήματα του υγειονομικού προσωπικού που έδινε και δίνει τη μάχη στην πρώτη γραμμή δεν ενίσχυσε το δημόσιο σύστημα υγείας (με μόνιμες προσλήψεις, νέες ΜΕΘ, έγκαιρο σχεδιασμό μαζικών εμβολιασμών και προμήθεια εμβολίων, έγκαιρη έγκριση θεραπευτικών πρωτοκόλλων), δεν αντιμετώπισε το ζήτημα συνωστισμού στα ΜΜΕ και της τήρησης των μέτρων στους μεγάλους χώρους εργασίας του ιδιωτικού τομέα. Η επιλογή της για την αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν η επιβολή διαδοχικών μορφών καραντίνας, καταστολής των κινητοποιήσεων, περιστολής δικαιωμάτων και περιορισμού των μετακινήσεων σε σημείο αντιδημοκρατικής εκτροπής. Ταυτόχρονα η πανδημία χρησιμοποιήθηκε ως χρονική ευκαιρία αλλά και εργαλείο για  την ταχύτατη νομοθέτηση και εφαρμογή σειράς αντεργατικών – αντιλαϊκών μέτρων ενώ πραγματοποιούνταν νέες αγορές όπλων και τεράστια μεταφορά δημόσιου πλούτου σε μεγαλοεπιχειρηματίες – εργοδότες.

Η δημόσια εκπαίδευση στην εντατική της τηλεκπαίδευσης

Στο ένα χρόνο πανδημίας η κυβέρνηση απέτυχε να διατηρήσει ανοιχτά και ασφαλή τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αδιαφόρησε για τις προτάσεις όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με τα απαραίτητα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν ώστε να διασφαλιστεί η ζωντανή λειτουργία σχολείων και πανεπιστημιακών σχολών. Αντίθετα εκμεταλλεύτηκε τη συγκυρία για να νομοθετήσει σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων του λαού αλλά και σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων σε όλη την εκπαίδευση.

Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιχείρησε και επιχειρεί την υποκατάσταση της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας με μορφές σύγχρονης τηλεκπαίδευσης που ήδη έχουν αποδειχθεί αποτυχημένες γιατί εντείνουν τις ήδη υπάρχουσες ταξικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών, αφυδατώνουν και φτωχαίνουν την ίδια τη διδακτική πράξη και τη διάδραση του/της εκπαιδευτικού και μαθητές και μαθήτριες, συντελούν σοβαρά στην καθυστέρηση της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης μαθητών – τριων.

            Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ο ένας χρόνος λειτουργίας μέσω τηλεκπαίδευσης σημαίνει πως οι φοιτητές/τρίες κινδυνεύουν να χάσουν κάθε ουσιαστική επαφή με το γνωστικό τους αντικείμενο και το επαγγελματικό πεδίο δράσης τους. Ειδικά φοιτητές σχολών που οι σπουδές τους περιλαμβάνουν λόγω αντικειμένου εργαστήρια, πρακτικές ασκήσεις, μελέτη και εργασία στο πεδίο έχουν απομακρυνθεί πλήρως από το γνωστικό τους αντικείμενο, όντας ανήμποροι να τα πραγματοποιήσουν. Φοιτήτριες/ές επί πτυχίω αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους επιβαρυνόμενοι/ες οικονομικά καθώς αποκλείονται από την εργασία.

Δύο έτη φοιτητών/τριών ουσιαστικά έχουν στερηθεί την έννοια των σπουδών σε ακαδημαϊκό χώρο με πιθανά φυσικά επακόλουθα την αποκοινωνικοποίηση,  την επιβράδυνση της ανεξαρτητοποίησης, την εσωτερίκευση του αισθήματος ματαιότητας και μειωμένων προσδοκιών για το μέλλον. Κλειστά πανεπιστημιακά ιδρύματα σημαίνει επιπλέον απουσία εκείνων των δομών που κατ’ εξοχήν διδάσκουν και αναπαράγουν την ελευθερία και τη συλλογική δράση ανθρώπων.

Η δημόσια εκπαίδευση στο στόχαστρο

Με πρόφαση την πανδημία, και κρατώντας σχεδιασμένα τους φοιτητές-τρίες μακριά από τις σχολές η κυβέρνηση, εξαπολύει καταιγίδα νομοθετημάτων στην εκπαίδευση με στόχο τις μορφωτικές ανάγκες του λαού και το σύνολο των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων του.

·        Νομοθέτησε την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων των δημόσιων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με αυτά των πτυχιούχων των κολλεγίων δίνοντας το μήνυμα πως η μόρφωση αλλά και το δικαίωμα στην εργασία είναι προϊόν προς αγορά.

·        Με διαδοχικά νομοθετήματα προωθεί την όλο και λιγότερη ζωντανή λειτουργία των ιδρυμάτων και σχολείων στην κατεύθυνση εμφάνισης της τηλεκπαίδευσης ως ισότιμης με τη δια ζώσης διδασκαλία μορφή.

·        Με διαδοχικά νομοθετήματα που περιλαμβάνουν μορφές αξιολόγησης – πειθάρχησης – κατηγοριοποίησης σχολείων και σχολών κινείται στην κατεύθυνση υποχρηματοδότησης και συρρίκνωσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας όλων των βαθμίδων. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει ήδη γίνει η σύνδεση του 20% της χρηματοδότησης με τους αξιολογικούς μηχανισμούς.

·        Ειδικά με τον πρόσφατο νόμο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη για την τριτοβάθμια εκπαίδευση μια σειρά επιπλέον ρυθμίσεων εισάγονται

            α) Ο ελάχιστος βαθμός εισαγωγής που θα αφήσει εκτός δημόσιου πανεπιστημίου χιλιάδες μαθήτριες-ες.  Θα οδηγήσει μαθηματικά στο κλείσιμο μεγάλου αριθμού πανεπιστημιακών τμημάτων, θα λειτουργήσει ως φραγμός για τις σπουδές μαθητών από χαμηλά οικονομικά στρώματα καθώς οι έχοντες και μόνο θα μπορούν επί πληρωμή να κατευθυνθούν στα…. «ισότιμα» και με μικρότερο χρόνο σπουδών κολλέγια. Ταυτόχρονα η διαδικασία του διπλού μηχανογραφικού περιορίζει τις επιλογές των μαθητων/τριών σε λιγότερα αντικείμενα σπουδών.

            β) Η επιβολή χρονικού ορίου φοίτησης έχει διπλή στόχευση. Αφενός αποτελεί μέτρο πειθάρχησης των φοιτητών – τριών και προσανατολισμού των σπουδών μόνο σε μια στενά ακαδημαϊκή οπτική απομονωμένη από την κοινωνική πραγματικότητα και την λοιπή ζωή και δημοκρατική λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Αφετέρου αποτελεί επιπλέον μέτρο κοινωνικού αποκλεισμού από τις σπουδές όσων χρειάζεται να φοιτούν μερικώς, να εργάζονται, να τρέφουν οικογένειες με άλλα λόγια να μη μπορούν να είναι φοιτητές-τριες πλήρους και μοναδικής απασχόλησης.

            γ)Η ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας με την τοποθέτηση ειδικού σώματος καταστολής εντός των πανεπιστημίων που δεν θα λογοδοτεί στις Πρυτανικές αρχές, αλλά στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.  Είναι φανερό στόχος είναι η περαιτέρω καταστολή και πειθάρχηση όλης της πανεπιστημιακής κοινότητας και η κατάργηση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων. Οι επιθέσεις και οι συλλήψεις σε βάρος των φοιτητών/τριων στο ΑΠΘ δείχνουν καθαρά πως στόχος είναι η φίμωση και καταστολή όσων αγωνίζονται.

Με όλα τα παραπάνω δεδομένα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης

Α) ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ

ü  Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας  με εφαρμογή όλων των προτάσεων της ΟΕΝΓΕ (ενδεικτικά μόνιμες προσλήψεις, αύξηση ΜΕΘ, δωρεάν τεστ, κατάργηση πατέντας εμβολίων..)

ü  Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων (αύξηση χρηματοδότησης, μονιμοποίηση αναπληρωτών-τριών, υποδομές κτλ.

ü  Ανοιχτά και ασφαλή όλα τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα με εφαρμογή όλων των αναγκαίων μέτρων για αυτό όπως έχουν εξειδικευτεί από τις αντίστοιχες ομοσπονδίες – σωματεία. Καμιά υποκατάσταση της ζωντανής εκπαίδευσης από μορφές τηλεκπαίδευσης.

ü  Κατάργηση τώρα όλων αντιεκπαιδευτικών νομοθετημάτων. Καμιά εφαρμογή νομοθετημένων αξιολογήσεων, κατάργηση εξίσωσης των πτυχίων πανεπιστημίων  και κολλεγίων, καμιά εγκατάσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας, καμιά εφαρμογή  ορίου σπουδών και ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Β) ΔΗΛΩΝΕΙ

Ø  Ότι θα οργανώσει τη δράση του, ώστε να μείνουν στα χαρτιά τα αντιεκπαιδευτικά και αντιλαϊκά νομοθετήματα και σχεδιασμοί της κυβέρνησης.

Ø  Ότι θα συμβάλλει στην οικοδόμηση ενιαίου αγωνιστικού ρεύματος στην κοινωνία μαζί με συλλόγους εργαζόμενων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα καθώς και συλλόγους φοιτητών.

Γ) Αποφασίζει

·        Τη συμμετοχή στο συντονισμό που κάλεσε ο ΣΟΦΕΚ (Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητικών Εστιών Κομοτηνής) την Κυριακή 7/3 σύμφωνα με την πρόσκληση που μας απευθύνθηκε και σε επόμενες ενδεχόμενες συναντήσεις.

·        Στηρίζει και συμμετέχει στη συγκέντρωση μαζί με άλλους συλλόγους και σωματεία στην πλατεία της Κομοτηνής την Τετάρτη  10 Μαρτίου και ώρα 13:00.  Υπάρχει σχετική διευκολυντική 2ωρη στάση εργασίας 13:00 – 15:00 από την ΑΔΕΔΥ (επισυνάπτεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Thraki OnLine ενθαρρύνει τον δημόσιο διάλογο για όλα τα ζητήματα επικαιρότητας, παρακαλούμε σχολιάζετε με σύνεση!